Jeg køber tit stjerneglober til geografi klasserne

En efterskole vil ofte samtidig kunne være musisk og faglig. Som her hvor jeg arbejder. Når jeg køber materialer til faglokalerne, bruger jeg en meget god leverandør. Jeg bruger en online shop, hvilket jeg er meget glad for. Dermed kan jeg hele tiden hurtigt finde nye ting, såfremt vi er løbet tør for noget i fx sløjd eller fx fysik. Det er til enhver tid enkelt at gå ind og købe, og derefter får man hurtigt alt præcist leveret. Der er derudover det plus, at efter en særdeles buisy arbejdsdag, er det nemt at være derhjemme og bestille alle de ting, vi skal have forsyninger af. Som oftest er det RNA-modelkit til forsøgsprøver i kemi eller eksempelvis beskyttelsesbriller, hvilke skolen jævnligt mangler. I geografi er det her som oftest glober, som er problemet. Mens vi i matematik ofte er i mangel af graflommeregnere. Jeg er faktisk blevet langt mere tilfreds med arbejdet med min alsidige funktion som indkøber.

Klart sidder det i min erindring, den tid hvor jeg selv var elev. Der var ej noget underholdende ved alene at have ternet papir foruden en blyant. På holdet i kemi var det interessant, når vi gik i gang med anderledes øvelser, og de kræver godt grej. På geografi-timerne pegede læreren ofte på verdenskortet trukket ned foran tavlen, dog, jeg synes, det oplevedes som sjovere på egen hånd at være udstyret med en globe og løse spørgsmål. Inden for matematik er det i det 21. århundrede virkelig behørigt med en lommeregner med de nødvendige funktioner. I særdeleshed hvis vores elever på et senere tidspunkt vælger en matematisk gymnasiel uddannelse. Og jeg kan i hvert fald fortælle, at her på efterskolen er alt upåklageligt!

Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>